Organització municipal
Corporació
(Sessió extraordinària del Ple de data 29 d'abril de 2020)
ERC-AM
Jordi Mas Antunes. Alcalde
Mireia Lladó Garcia. 1a Tinent d’alcalde
Lluís Martí Soldevila. 2n Tinent d’alcalde
Rosa Ginestà Boixadera. 3a Tinent d’alcalde
Marc Pusó Badia. Regidor
Alexandra Díaz Torrebadella. Regidora
Damià Zomeño Lopez. Regidora
Amàlia Moragas Domingo. Regidora
JUNTS PER CALLÚS
Marta Camps Ruiz. Regidora
Maria Vaquer Grasa. Regidora
Àngela Pujol Riu. Regidora
Règim de celebració de sessions
PLE
Establir que les sessions ordinàries del Ple de la Corporació tindran lloc l’últim dimecres no festiu de cada mes a les 20 hores, si fos festiu, l’alcalde tindrà la facultat d’avançar o endarrerir la data de celebració dintre del mateix mes.
El mes d’agost no se celebrarà sessió ordinària del Ple de la Corporació.
JUNTA DE GOVERN LOCAL*
Establir que les sessions ordinàries de la Junta de Govern Local tindran lloc setmanalment cada dimecres no festiu a les 19 hores, si és festiu, es podrà avançar o endarrerir la data de celebració dintre de la mateixa setmana. Se celebraran a la sala de regidors de l’Ajuntament de Callús.
Facultar al senyor Alcalde per suspendre la celebració de les sessions de la Junta de Govern Local durant el mes d’agost i per modificar el dia de celebració en períodes de Pasqua i/o Nadal, com a conseqüència dels períodes vacacionals, quan això no menystingui la gestió dels assumptes municipals.
* Segons el Decret d'Alcaldia 126/2020, es va aprovar la modificació de l'hora de celebració de les sessions de la Junta de Govern Local. L'hora serà a les 13h i no a les 19h, llevat de l'últim dimecres de cada mes.
Portaveus grups municipals
- Grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya (AM)
Portaveu: Joan Badia Pujol
- Grup municipal de Junts per Callús
Portaveu: Marta Camps Ruiz
Nomenament tinents d’alcalde
1r tinent d’alcalde: Mireia Lladó Garcia
2n tinent d’alcalde: Lluís Martí Soldevila
3r tinent d’alcalde: Rosa Ginestà Boixadera
Membres de la Junta de Govern Local
President : Sr. Joan Badia Pujol.
Regidors/es: Sra. Mireia Lladó Garcia
Sr. Lluis Martí Soldevila
Sra. Rosa Ginestà Boixadera
Organització política i administrativa. Àrees
L'organització política i administrativa de l'Ajuntament s'estructura en les següents àrees:
- Àrea de Territori
- Regidoria d’Habitatge, Polígons i Industria. Joan Badia Pujol
- Regidoria d’Urbanisme, Serveis i Manteniment. Lluís Martí Soldevila
- Regidoria de Mobilitat. Damià Zomeño Lopez
- Regidoria de Medi Ambient i Benestar Animal. Alexandra Díaz Torrebadella
- Regidoria de Sostenibilitat. Jordi Mas Antunes
- Àrea de Serveis Generals
- Regidoria d’Hisenda i Règim Intern. Joan Badia Pujol
- Regidoria de Comunicació. Damià Zomeño Lopez
- Regidoria de Seguretat i Protecció Civil. Jordi Mas Antunes
- Àrea de Serveis a les Persones
- Regidoria de Participació, Turisme i Comerç. Mireia Lladó Garcia
- Regidoria de Serveis Socials, Educació, Atenció a les Persones Grans, Dona i LGTBI. Rosa Ginestà Boixadera.
- Regidoria de Cultura. Amàlia Moragas Domingo.
- Regidoria d’Esports. Jordi Mas Antunes
- Regidoria de Salut. Damià Zomeño Lopez
- Regidoria de Joventut. Alexandra Díaz Torrebadella
Delegacions als Regidors i Regidores
En data 15 de juny de 2019 es va constituir l’Ajuntament de Callús d’acord amb els resultats obtinguts en les passades eleccions municipals celebrades el dia 26 de maig d’enguany.
L’article 4.1.a) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, de Bases del Règim Local disposa que el municipi exerceix la potestat reglamentària i d’autoorganització, competència aquesta que correspon a l’alcalde de la corporació d’acord amb l’article 21.1.a ) amb concordança amb l’article 53.1.a) del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunña.
En l’exercici de la competència d’autoorganització i en compliment del previst a l’article 23.4 de la LBRL l’alcalde pot realitzar delegacions de funcions en favor dels regidors.
Per tot l’anteriorment exposat i d’acord amb les competències que m’atorga l’article 21.1.a) de la Llei de Bases de Règim Local en concordança amb l’article 53.1.b) de la Llei municipal i de Règim Local de Catalunya aprovada per Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril.
RESOLC :
Primer.- Creació de regidories i designació dels seus titulars :
1.-HISENDA
2.-HABITATGE
3.-POLÍGONS I INDUSTRIA
4.-RÈGIM INTERN
Regidor titular : Sr. Joan Badia Pujol.
5.- PARTICIPACIÓ
6.- COMERÇ
7.- TURISME
Regidora titular : Sra. Mireia Lladó Garcia.
8.-URBANISME
9.-SERVEIS I MANTENIMENT
Regidor Titular : Lluís Matí Soldevila
10.-SERVEIS SOCIALS
11.-EDUCACIÓ
12.-ATENCIÓ A LES PERSONES GRANS
13.-DONA I LGTBI
Regidor Titular : Rosa Ginestà Boixadera.
14.-ESPORTS
15.-SOSTENIBILITAT
16.- SEGURETAT I PROTECCIÓ CIVIL
Regidor Titular : Jordi Mas Antunes.
17.-JOVENTUT
18.-MEDI AMBIENT I BENESTAR ANIMAL
Regidora Titular : Alexandra Díaz Torrebadella
19.-SALUT
20.-MOBILITAT
21.-COMUNICACIÓ
Regidor Titular : Damià Zomeño López
22.-CULTURA
Regidora Titular : Amàlia Moragas Domingo.
Segon .- Creació de quatre àrees de treball :
1.- ÀREA DE SERVEIS A LES PERSONES : integrada per les Regidories de Participació, Joventut, Salut, Cultura, Serveis Socials, Educació, Atenció a les persones grans i Dona i LGTBI. Coordinadora Sra. Regidora: Rosa Ginestà Boixadera.
2.- ÀREA DE SERVEIS AL TERRITORI : integrada per les Regidories de Sostenibilitat , Medi ambient i benestar animal, Mobilitat , Habitatge, Urbanisme i Manteniment i serveis. Coordinador Sr. Regidor : Lluís Martí Soldevila.
3.- ÀREA DE PROMOCIÓ ECONÒMICA : integrada per les Regidories de Polígons i Indústria, Comerç i Turisme i Comunicació. Coordinadora : Sra. Regidora Mireia Lladó Garcia.
4.- ÀREA DE SERVEIS GENERALS : integrada per les Regidories de Seguretat i Protecció Civil, Hisenda i Règim intern . Coordinador Sr. Alcalde Joan Badia Pujol.
Nomenament representants de la corporació a les entitats, institucions i organismes
Nomenaments els següents representants de la Corporació, als òrgans col·legiats següents:
- Consorci Localret à Joan Badia Pujol
- Consorci del Bages per a la gestió de residus à Joan Badia Pujol
- Consorci d’atenció a la gent gran à Joan Badia Pujol, Rosa Ginestà Boixadera, Lluís Martí Soldevila, Maria Vaquer Grasa
- Consell Escolar Municipal à Rosa Ginestà Boixadera
- Xarxa Local de Consum de la Diputació de Barcelona à Mireia Lladó Garcia
- Mancomunitat de Municipis del Bages per al Sanejament à Joan Badia Pujol
- Mancomunitat Intermunicipal del Cardener à Joan Badia Pujol
- Bages Turisme à Mireia Lladó Garcia
- Associació de propietaris forestals boscos del Bages Nord à Jordi Mas Antunes
- Agrupació de defensa forestal Defensors del Bosc à Jordi Mas Antunes
- Patronat del Casal del Poble à Lluís Martí Soldevila
- Associació de Municipis per la Indepenència à Joan Badia Pujol
Drets econòmics i règim de dedicació
Establir el règim d’assistències que seguidament s’indica:
- Assistència a les sessions del Ple ordinàries i/o extraordinàries : 50 €/sessió.
- Assistència a les sessions de la Junta de Govern Local ordinària i/o extraordinàries : 140 €/sessió .
Establir el règim de dedicació parcial dels regidors que ostenten delegacions en les regidories que s’indiquen seguidament :
Regidories |
Import brut anual (12 mensualitats) |
Dedicació mínima (mensual) |
Esports, Sostenibilitat, Seguretat i Protecció Civil | 7.320,00 € | 28 h/m |
Joventut, Medi Ambient i Benestar Animal | 7.320,00 € | 28 h/m |
Salut, Mobilitat i Comunicació | 7.320,00 € | 28 h/m |
Cultura | 7.320,00 € | 28 h/m |
Establir a favor de cada Grup Municipal integrant de la Corporació una assignació econòmica de 160 € mensuals.
Documentació
pdf Decret 126/2020 - Canvi d'hora sessions Junta de Govern Local175,1KB pdf Certificat - Ratificació constitució JGL
238,43KB pdf Certificat - Periodicitat sessions Ple de la corporació local
223,61KB pdf Certificat - Règim d'indemnitzacions dels membres de la corporació
320,7KB pdf Certificat - Designació membres de la comissió especial de comptes
223,82KB pdf Certificat - Xarxa local de consum de la Diputació de Barcelona
297,15KB pdf Certificat - Representants municipals als Consorcis
298,54KB pdf Certificat - Representants municipals a les Mancomunitats supramunicipals
296,59KB pdf Certificat - Representants de l'ajuntament a l'organització Bages Turisme
407,73KB pdf Certificat - Representants Associació de propietaris forestals de boscos Bages Nord
295,95KB pdf Certificat - Representants Agrupació de defensa forestal defensors del bosc
295,96KB pdf Certificat - Designació representants Consells Escolars
295,71KB pdf Certificat - Designació de representants del Patronat del Casal del Poble
296,11KB pdf Certificat - Designació dels representants a l'Associació de municipis per la independència
295,88KB