DECLARACIÓ DEL PLE DE L’AJUNTAMENT DE CALLÚS
Contra la violència i la repressió. Per la llibertat i la democrà cia
Reunit en sessió extraordinà ria el ple municipal de l’Ajuntament de Callús, davant dels greus fets esdevinguts diumenge dia 1 d’octubre, volem fer la següent
DECLARACIÓ
1. Condemnem amb tota la nostra energia el brutal atac de què va ser objecte el nostre poble per part de la Guà rdia Civil i la Policia Nacional. Els callussencs i callussenques que, de manera pacÃfica, només pretenÃem expressar la nostra opinió mitjançant el vot en el referèndum convocat pel Parlament i la Generalitat, vam ser violentament atacats en els nostres drets més elementals, ja que la democrà cia s’expressa sobretot mitjançant el vot. Igualment condemnem els atacs de què van ser objectes altres pobles i ciutats de Catalunya, com és ara els de la nostra comarca: Sant Joan de Vilatorrada, Fonollosa i CastellgalÃ.
2. Volem mostrar la nostra solidaritat amb tots els ferits i contusionats i ens posem a la seva disposició per donar-los suport i ajudar-los a denunciar l’agressió rebuda davant de les autoritats judicials.
3. Agraïm i felicitem tots els callussencs i callussenques pel seu comportament cÃvic, pacÃfic i resistent davant de l’agressió de les forces d’ordre públic espanyoles, aixà com el dels ciutadans d’altres pobles i ciutats. La resposta exemplar de tots nosaltres ens ha de fer sentir orgullosos de Callús i de la seva gent, de Catalunya i de les seves persones. De fet, ens havÃem preparat per viure una jornada electoral des de feia un parell de dies amb molts actes a l’escola. Per això també volem agrair les entitats del nostre poble la capacitat d’organització que van demostrar per mantenir l’escola oberta amb multitud d’actes que ens havien de fer viure una diada democrà tica amb molta participació, alegria i civisme.Â
4. Per això volem reconèixer l’actitud, valentia i el comportament cÃvic i pacÃfic dels callussencs i callussenques, i dels més de 2 milions de persones que aquest diumenge es van expressar a les urnes, tot i l’estat de terror que va voler imposar l’Estat espanyol, i als qui se’ls va usurpar el vot ja dipositat dins d’urnes requisades.
5. Exigim la retirada dels efectius policials del Cuerpo Nacional de Policia i la Guardia Civil enviats de manera expressa per impedir l’exercici democrà tic de votar en un referèndum, reprimint amb violència les llibertats i drets fonamentals de la ciutadania. Demanem que el Govern de l’Estat assumeixi totes les responsabilitats pels danys personals i materials conseqüència d’aquesta brutal repressió.
6. Demanem la dimissió del Delegat del Govern d’Espanya a Catalunya, Enric Millo, com a un dels principals responsables per l’actuació violenta i desproporcionada dels cossos policials espanyols en molts col·legis electorals i el declarem persona non grata al nostre municipi.
7. Demanem la mediació i el suport de les institucions europees i de la comunitat internacional.
8. Volem deixar constà ncia que els municipis catalans i els seus cà rrecs electes estaran al costat d’allò que decideixin les institucions catalanes, Govern català i Parlament de Catalunya. Continuarem persistint en la defensa dels ideals democrà tics que fins ara ens han caracteritzat com a societat. La violència brutal, més que desmesurada, del govern espanyol i de les seves forces de repressió no ens faran desistir en la defensa de les idees de llibertat per a Catalunya i la seva gent. La democrà cia sempre vencerà la violència.Â
Per això, ara més que mai, volem expressar ben alt i ben fort:
Visca Callús i Visca Catalunya!!!
Â
Callús, 4 d’octubre de 2017.
Â
Trametrem aquesta declaració al Parlament de Catalunya, al Govern de la Generalitat, al Consell Comarcal del Bages, als ajuntaments de la nostra comarca i als diferents mitjans de comunicació.Â