Organització municipal
Corporació
(Sessió plenària de data 17 de juny de 2023)
ERC-AM
Elisabet Hernández Del Arco. Alcaldessa
Maria José Moreno Funes. 1a Tinent d’alcalde
Antoni Vima Serra. 2n Tinent d’alcalde
Damià Zomeño López. 3r Tinent d’alcalde
Dulcis Santana Rona. Regidora
Eva Maria Ortiz Romero. Regidora
Alexandra Díaz Torrebadella. Regidora
JUNTS PER CALLÚS
Mercè Planagumà Obradors. Regidora
José Luís Martínez Sánchez. Regidor
Joan Capellà Vilurbina. Regidor
Daniel Martínez Romàn. Regidor
Règim de celebració de sessions
PLE
Establir que les sessions ordinàries del Ple de la Corporació tindran lloc l’últim dimecres no festiu de cada mes a les 19:30 hores, si fos festiu, l’alcaldessa tindrà la facultat d’avançar o endarrerir la data de celebració dintre del mateix mes.
El mes d’agost no se celebrarà sessió ordinària del Ple de la Corporació.
JUNTA DE GOVERN LOCAL*
Establir que les sessions ordinàries de la Junta de Govern Local tindran lloc setmanalment cada dimecres no festiu a les 17:30h hores, si és festiu, es podrà avançar o endarrerir la data de celebració dintre de la mateixa setmana. Se celebraran a la sala de regidors de l’Ajuntament de Callús.
Facultar a la senyora Alcaldessa per suspendre la celebració de les sessions de la Junta de Govern Local durant el mes d’agost i per modificar el dia de celebració en períodes de Pasqua i/o Nadal, com a conseqüència dels períodes vacacionals, quan això no menystingui la gestió dels assumptes municipals.
Portaveus grups municipals
- Grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya (AM)
Portaveu: Sr. Damià Zomeño López
- Grup municipal de Junts per Callús
Portaveu: Sra. Mercè Planagumà Obradors
Nomenament tinents d’alcalde
1r tinent d’alcalde: Sra. Maria José Moreno Funes
2n tinent d’alcalde: Sr. Antoni Vima Serra
3r tinent d’alcalde: Sr. Damià Zomeño López
Membres de la Junta de Govern Local
President : Sra. Elisabet Hernández Del Arco
Regidors/es: Sra. Maria José Moreno Funes
Sr. Antoni Vima Serra
Sr. Damià Zomeño López
Organització política i administrativa. Àrees
L'organització política i administrativa de l'Ajuntament s'estructura en les següents àrees:
- Àrea de Territori
- Regidoria d’Habitatge, Urbanisme, Sostenibilitat, Seguretat viària i Mobilitat: Dulcis Santana Roma,
- Regidoria de Promoció econòmica: Antoni Vima Serra
- Regidoria de Serveis i Manteniment, Via Pública: Damià Zomeño Lopez
- Regidoria de Medi Ambient i Benestar Animal. Alexandra Díaz Torrebadella
- Àrea de Serveis Generals
- Regidoria d’Hisenda i Recursos Humans: Antoni Vima Serra
- Regidoria de Comunicació: Maria José Moreno Funes
- Regidoria de Seguretat ciutadana i Protecció Civil. Damià Zomeño Lopez
- Àrea de Serveis a les Persones
- Regidoria de Participació ciutadana, Drets Socials, Governança, Joventut, Memòria Històrica, Dones i Feminisme: Elisabet Hernández Del Arco
- Regidoria d'Educació, Salut, Infància: Maria José Moreno Funes
- Regidoria de Patrimoni, Turismes: Alexandra Díaz Torrebadella
- Regidoria d’Esports, Cultura, Gent Gran, Comerc i Consum: Eva Maria Ortiz Romero
Delegacions als Regidors i Regidores
En data 17 de juny de 2023 es va constituir l’Ajuntament de Callús d’acord amb els resultats obtinguts en les passades eleccions municipals celebrades el dia 28 de maig d’enguany.
L’article 4.1.a) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, de Bases del Règim Local disposa que el municipi exerceix la potestat reglamentària i d’autoorganització, competència aquesta que correspon a l’alcalde de la corporació d’acord amb l’article 21.1.a ) amb concordança amb l’article 53.1.a) del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya.
En l’exercici de la competència d’autoorganització i en compliment del previst a l’article 23.4 de la LBRL l’alcalde pot realitzar delegacions de funcions en favor dels regidors.
Per tot l’anteriorment exposat i d’acord amb les competències que m’atorga l’article 21.1.a) de la Llei de Bases de Règim Local en concordança amb l’article 53.1.b) de la Llei municipal i de Règim Local de Catalunya aprovada per Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril.
RESOLC :
Primer.- Creació de regidories i designació dels seus titulars :
1.- GOVERNANÇA
2.- DRETS SOCIALS
3.- PARTICIPACIÓ CIUTADANA
4.- JOVENTUT
5.- MEMÒRIA HISTÒRICA
6.- DONES I FEMINISME
Regidor titular Alcaldessa: Sra. Elisabet Hernández del Arco
7.- EDUCACIÓ
8.- SALUT
9.- INFÀNCIA
10.- COMUNICACIÓ
Regidora titular : Sra. Maria José Moreno Funes
11.- HISENDA
12.- PROMOCIÓ ECONÒMICA
13.- RECURSOS HUMANS
Regidor Titular : Sr. Antoni Vima Serra
14.- SERVEIS
15.- SEGURETAT CIUTADANA
16.- VIA PÚBLICA
17.- PROTECCIÓ CIVIL
Regidor Titular : Damià Zomeño López
18.- URBANISME
19.- HABITATGE
20.- SOSTENIBILITAT
21.- SEGURETAT VIÀRIA I MOBILITAT
Regidora Titular : Dulcis Santana Roma
22.- ESPORTS
23.- CULTURA
24.- GENT GRAN
25.- COMERÇ I CONSUM
Regidora Titular : Eva Maria Ortiz Romero
26.- MEDI AMBIENT I BENESTAR ANIMAL
27.- PATRIMONI
28.- TURISME
Regidora Titular : Alexandra Díaz Torrebadella