Organització municipal
Corporació
(Sessió extraordinària del Ple de data 29 d'abril de 2020)
ERC-AM
Jordi Mas Antunes. Alcalde
Mireia Lladó Garcia. 1a Tinent d’alcalde
Lluís Martí Soldevila. 2n Tinent d’alcalde
Rosa Ginestà Boixadera. 3a Tinent d’alcalde
Marc Pusó Badia. Regidor
Alexandra Díaz Torrebadella. Regidora
Damià Zomeño Lopez. Regidora
Amàlia Moragas Domingo. Regidora
JUNTS PER CALLÚS
Marta Camps Ruiz. Regidora
Maria Vaquer Grasa. Regidora
Àngela Pujol Riu. Regidora
Règim de celebració de sessions
PLE
Establir que les sessions ordinàries del Ple de la Corporació tindran lloc l’últim dimecres no festiu de cada mes a les 20 hores, si fos festiu, l’alcalde tindrà la facultat d’avançar o endarrerir la data de celebració dintre del mateix mes.
El mes d’agost no se celebrarà sessió ordinària del Ple de la Corporació.
JUNTA DE GOVERN LOCAL*
Establir que les sessions ordinàries de la Junta de Govern Local tindran lloc setmanalment cada dimecres no festiu a les 19 hores, si és festiu, es podrà avançar o endarrerir la data de celebració dintre de la mateixa setmana. Se celebraran a la sala de regidors de l’Ajuntament de Callús.
Facultar al senyor Alcalde per suspendre la celebració de les sessions de la Junta de Govern Local durant el mes d’agost i per modificar el dia de celebració en períodes de Pasqua i/o Nadal, com a conseqüència dels períodes vacacionals, quan això no menystingui la gestió dels assumptes municipals.
* Segons el Decret d'Alcaldia 126/2020, es va aprovar la modificació de l'hora de celebració de les sessions de la Junta de Govern Local. L'hora serà a les 13h i no a les 19h, llevat de l'últim dimecres de cada mes.
Portaveus grups municipals
- Grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya (AM)
Portaveu: Jordi Mas Antunes
- Grup municipal de Junts per Callús
Portaveu: Marta Camps Ruiz
Nomenament tinents d’alcalde
1r tinent d’alcalde: Mireia Lladó Garcia
2n tinent d’alcalde: Lluís Martí Soldevila
3r tinent d’alcalde: Rosa Ginestà Boixadera
Membres de la Junta de Govern Local
President : Sr. Jordi Mas Antunes
Regidors/es: Sra. Mireia Lladó Garcia
Sr. Lluis Martí Soldevila
Sra. Rosa Ginestà Boixadera
Organització política i administrativa. Àrees
L'organització política i administrativa de l'Ajuntament s'estructura en les següents àrees:
- Àrea de Territori
- Regidoria d’Habitatge, Polígons i Industria. Jordi Mas Antunes
- Regidoria d’Urbanisme, Serveis i Manteniment. Lluís Martí Soldevila
- Regidoria de Mobilitat. Damià Zomeño Lopez
- Regidoria de Medi Ambient i Benestar Animal. Alexandra Díaz Torrebadella
- Regidoria de Sostenibilitat. Damià Zomeño Lopez
- Àrea de Serveis Generals
- Regidoria d’Hisenda i Règim Intern. Jordi Mas Antunes
- Regidoria de Comunicació. Damià Zomeño Lopez
- Regidoria de Seguretat i Protecció Civil. Damià Zomeño Lopez
- Àrea de Serveis a les Persones
- Regidoria de Participació, Turisme i Comerç. Mireia Lladó Garcia
- Regidoria de Serveis Socials, Educació, Atenció a les Persones Grans, Dona i LGTBI. Rosa Ginestà Boixadera.
- Regidoria de Cultura. Amàlia Moragas Domingo.
- Regidoria d’Esports. Marc Pusó Badia
- Regidoria de Salut. Damià Zomeño Lopez
- Regidoria de Joventut. Alexandra Díaz Torrebadella
Delegacions als Regidors i Regidores
En data 15 de juny de 2019 es va constituir l’Ajuntament de Callús d’acord amb els resultats obtinguts en les passades eleccions municipals celebrades el dia 26 de maig d’enguany.
L’article 4.1.a) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, de Bases del Règim Local disposa que el municipi exerceix la potestat reglamentària i d’autoorganització, competència aquesta que correspon a l’alcalde de la corporació d’acord amb l’article 21.1.a ) amb concordança amb l’article 53.1.a) del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunña.
En l’exercici de la competència d’autoorganització i en compliment del previst a l’article 23.4 de la LBRL l’alcalde pot realitzar delegacions de funcions en favor dels regidors.
Per tot l’anteriorment exposat i d’acord amb les competències que m’atorga l’article 21.1.a) de la Llei de Bases de Règim Local en concordança amb l’article 53.1.b) de la Llei municipal i de Règim Local de Catalunya aprovada per Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril.
RESOLC :
Primer.- Creació de regidories i designació dels seus titulars :
1.-HISENDA
2.-HABITATGE
3.-POLÍGONS I INDUSTRIA
4.-RÈGIM INTERN
Regidor titular : Sr. Jordi Mas Antunes
5.- PARTICIPACIÓ
6.- COMERÇ
7.- TURISME
Regidora titular : Sra. Mireia Lladó Garcia.
8.-URBANISME
9.-SERVEIS I MANTENIMENT
Regidor Titular : Lluís Matí Soldevila
10.-SERVEIS SOCIALS
11.-EDUCACIÓ
12.-ATENCIÓ A LES PERSONES GRANS
13.-DONA I LGTBI
Regidor Titular : Rosa Ginestà Boixadera.
14.-ESPORTS
15.-COMUNICACIÓ
Regidor Titular : Marc Pusó Badia
16.-JOVENTUT
17.-MEDI AMBIENT I BENESTAR ANIMAL
Regidora Titular : Alexandra Díaz Torrebadella
18.-SALUT
19.-MOBILITAT
20.-SOSTENIBILITAT
21.-SEGURETAT I PROTECCIÓ CIVIL
Regidor Titular : Damià Zomeño López
22.-CULTURA
Regidora Titular : Amàlia Moragas Domingo.
Segon .- Creació de quatre àrees de treball :
1.- ÀREA DE SERVEIS A LES PERSONES : integrada per les Regidories de Participació, Joventut, Salut, Cultura, Serveis Socials, Educació, Atenció a les persones grans i Dona i LGTBI. Coordinadora Sra. Regidora: Rosa Ginestà Boixadera.
2.- ÀREA DE SERVEIS AL TERRITORI : integrada per les Regidories de Sostenibilitat , Medi ambient i benestar animal, Mobilitat , Habitatge, Urbanisme i Manteniment i serveis. Coordinador Sr. Regidor : Lluís Martí Soldevila.
3.- ÀREA DE PROMOCIÓ ECONÒMICA : integrada per les Regidories de Polígons i Indústria, Comerç i Turisme i Comunicació. Coordinadora : Sra. Regidora Mireia Lladó Garcia.
4.- ÀREA DE SERVEIS GENERALS : integrada per les Regidories de Seguretat i Protecció Civil, Hisenda i Règim intern . Coordinador Sr. Alcalde Jordi Mas Antunes
Nomenament representants de la corporació a les entitats, institucions i organismes
Nomenaments els següents representants de la Corporació, als òrgans col·legiats següents:
- Consorci Localret à Jordi Mas Antunes
- Consorci del Bages per a la gestió de residus à Jordi Mas Antunes
- Consorci d’atenció a la gent gran à Jordi Mas Antunes, Rosa Ginestà Boixadera, Lluís Martí Soldevila, Maria Vaquer Grasa
- Consell Escolar Municipal à Rosa Ginestà Boixadera
- Xarxa Local de Consum de la Diputació de Barcelona à Mireia Lladó Garcia
- Mancomunitat de Municipis del Bages per al Sanejament à Jordi Mas Antunes
- Mancomunitat Intermunicipal del Cardener à Jordi Mas Antunes
- Bages Turisme à Mireia Lladó Garcia
- Associació de propietaris forestals boscos del Bages Nord à Jordi Mas Antunes
- Agrupació de defensa forestal Defensors del Bosc à Jordi Mas Antunes
- Patronat del Casal del Poble à Lluís Martí Soldevila
- Associació de Municipis per la Indepenència à Jordi Mas Antunes
Drets econòmics i règim de dedicació
Establir el règim d’assistències que seguidament s’indica:
- Assistència a les sessions del Ple ordinàries i/o extraordinàries : 50 €/sessió.
- Assistència a les sessions de la Junta de Govern Local ordinària i/o extraordinàries : 140 €/sessió .
Establir el règim de dedicació parcial dels regidors que ostenten delegacions en les regidories que s’indiquen seguidament :
Regidories |
Import brut anual (12 mensualitats) |
Dedicació mínima (mensual) |
Esports, Sostenibilitat, Seguretat i Protecció Civil | 7.320,00 € | 28 h/m |
Joventut, Medi Ambient i Benestar Animal | 7.320,00 € | 28 h/m |
Salut, Mobilitat i Comunicació | 7.320,00 € | 28 h/m |
Cultura | 7.320,00 € | 28 h/m |
Establir a favor de cada Grup Municipal integrant de la Corporació una assignació econòmica de 160 € mensuals.